Webspot Pieter van Ede

Imperatief programmeren

In dit vak is het object-georiƫnteerd programmeren uitgelegd aan de hand van de taal Java.

Mandelbrot

De eerste opgave was om een plaatje te maken, gebaseerd op een getalstransformatie volgens de wiskunde Mandelbrot-functie.

Bekijk
Mandelbrot-applet Aangezien het Mandelbrot-algoritme vrij rekenintensief is, en er vier exemplaren van Mandelbrot op diverse zoom-niveaus worden geladen, kan het afhankelijk van uw computerkracht even duren voor alle applets geladen zijn.
Download
Beschrijving van de Mandelbrot-opdracht
Download
Source van het Mandelbrot-opdracht

Reversi

De tweede opgave was om het spelletje Reversi te implementeren. Naast de applicatielogica was ook de grafische interface belangrijk.

Bekijk
Reversi-applet
Download
Beschrijving van de Reversi-opdracht
Download
Source van het Reversi-applet

SchetsPlus

De derde opdracht was om een eenvoudig tekenprogramma te ontwerpen, dat zowel in applet-modus als in applicatie-modus kon draaien. Doel van deze opdracht was om te testen of wij met het object-georienteerde programmeerparadigma overweg konden. Hoewel tekst en gum oude stijl niet goed werken, geeft dit zeker een indruk van mijn programmeerstijl.

Bekijk
SchetsPlus in applet modus
Download
Beschrijving van de Reversi-opdracht
Download
Verslag van de Reversi-opdracht
Download
Source van SchetsPlus