Webspot Pieter van Ede

Virtuele werelden

Bij dit vak zijn de technieken aan bod gekomen die worden gebruikt in grote virtuele werelden. Onder andere het ontwerp van zulke werelden, de simulatie van natuurkundige krachten op objecten en de netwerk-technieken die nodig zijn om de indruk van een echte wereld te wekken zijn behandeld.

Virtuele wereld

Aan de hand van twee opdrachten, moesten we voor dit vak een framework uitbreiden naar een virtuele wereld. Hier moesten blokjes en balletjes door de ruimte bewegen en stuiteren, waarbij de echte natuurkrachten worden nagebootst. Ook moest dit met meerdere spelers tegelijk kunnen, en dus moest er ook een efficiƫnte synchronisatie worden ontworpen. Hiervoor zijn de twee gebruikers (user1, password1) en (user2, password2) in het systeem aangemaakt. De verschillende eigenschappen van de simulatie en synchronisate zijn volledig aan te passen via de configuratiebestanden van beide aspecten.

Download
Beschrijving van deelopdracht 1
Download
Beschrijving van deelopdracht 2
Download
Broncode van het resultaat Om ruimte te besparen, zult u enkele DLL bestanden uit de windows executable download naar uw build map moeten kopieren. Overigens is deze code als Visual Studio 2008 pakket georganiseerd.
Download
Windows executable van het resultaat